Improving outgroup attitudes in schools:First steps toward a teacher‐led vicarious contact intervention
Publiceringsår
2019
Upphovspersoner
Liebkind, Karmela; Mäkinen, Viivi M; Jasinskaja-Lahti, Inga; Renvik (Mähönen), Tuuli Anna; Solheim, Erling
Organisationer och upphovspersoner
Helsingfors universitet
Jasinskaja-Lahti Inga
Liebkind Karmela
Renvik (Mähönen) Tuuli Anna
Mäkinen Viivi M
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Moderpublikationens namn
Volym
60
Nummer
1
Sidor
77-86
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
1
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Öppen tillgång till publikationskanalen
Delvis öppen publikationskanal
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Psykologi; Sociologi
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenade kungariket
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1111/sjop.12505
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja