Gamifying programming education in K-12 A review of programming curricula in seven countries and programming games
Publiceringsår
2018
Upphovspersoner
Lindberg, Renny S.N.; Laine, Teemu H.; Haaranen, Lassi
Organisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Förläggare
Volym
50
Nummer
4
Sidor
1979-1995
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
2
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Data- och informationsvetenskap
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1111/bjet.12685
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja