undefined

Canadian and Finnish upper-secondary school mathematics teachers’ perceptions of autonomy

Publiceringsår

2018

Upphovspersoner

Paradis, Audrey; Lutovac, Sonja; Jokikokko, Katri; Kaasila, Raimo

Organisationer och upphovspersoner

Uleåborgs universitet

Paradis Audrey Orcid -palvelun logo

Jokikokko Katri

Kaasila Raimo

Lutovac Sonja Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Nummer

3

Sidor

381-396

Publikationsforum

64778

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1080/14681366.2017.1407957

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja