Curriculum Theory, Didaktik, and Educational Leadership: Reflections on the Foundations of the Research Program

Curriculum Theory, Didaktik, and Educational Leadership: Reflections on the Foundations of the Research Program

Publiceringsår

2017

Upphovspersoner

Rose M. Ylimaki; Michael Uljens

Organisationer och upphovspersoner

Åbo Akademi

Uljens Michael

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Samlingsverk

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A3 Del av bok eller annat samlingsverk

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Helt öppen publikationskanal

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Förlagets internationalitet

Internationell

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1007/978-3-319-58650-2_15

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja

Curriculum Theory, Didaktik, and Educational Leadership: Reflections on the Foundations of the Research Program - Forskning.fi