Integrating art into science education:a survey of science teachers’ practices

Integrating art into science education:a survey of science teachers’ practices

Publiceringsår

2017

Upphovspersoner

Turkka, Jaakko; Haatainen, Outi; Aksela, Maija

Organisationer och upphovspersoner

Helsingfors universitet

Turkka Jaakko

Aksela Maija

Haatainen Outi

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Volym

39

Nummer

10

Sidor

1403–1419

Publikationsforum

58795

Publikationsforumsnivå

2

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1080/09500693.2017.1333656

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja

Integrating art into science education:a survey of science teachers’ practices - Forskning.fi