Diversity in Marketing Imagery
Publiceringsår
2024
Upphovspersoner
Heinonen, Johanna; Temisevä, Sini
Abstrakt
In today’s visually driven digital world, marketing imagery reflects values, inclusivity, and diversity instead of merely promoting an organisation. Images that fail to represent diverse groups risk creating barriers, disadvantages and exclusions, even if unintentional. This is particularly important for universities of applied sciences (UAS), where inclusive marketing imagery can enhance relevance, competitiveness, and sustainability while fostering a welcoming environment for students and staff from diverse backgrounds.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Laurea-ammattikorkeakoulu
Temisevä Sini
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
FackligKollegialt utvärderad
Inte kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
D1 Artikel i en facktidskriftPublikationskanalens uppgifter
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Helt öppen publikationskanal
Licens för förläggarens version
CC BY SA
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Företagsekonomi
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Finland
Förlagets internationalitet
Inhemsk
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja