undefined

Diversity in Marketing Imagery

Publiceringsår

2024

Upphovspersoner

Heinonen, Johanna; Temisevä, Sini

Abstrakt

In today’s visually driven digital world, marketing imagery reflects values, inclusivity, and diversity instead of merely promoting an organisation. Images that fail to represent diverse groups risk creating barriers, disadvantages and exclusions, even if unintentional. This is particularly important for universities of applied sciences (UAS), where inclusive marketing imagery can enhance relevance, competitiveness, and sustainability while fostering a welcoming environment for students and staff from diverse backgrounds.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

LAB-ammattikorkeakoulu

Heinonen Johanna Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Facklig

Kollegialt utvärderad

Inte kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

D1 Artikel i en facktidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Journal

Laurea Journal

Förläggare

Laurea-ammattikorkeakoulu

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Helt öppen publikationskanal

Licens för förläggarens version

CC BY SA

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Företagsekonomi

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Finland

Förlagets internationalitet

Inhemsk

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja