Prompting AI Art : An Investigation into the Creative Skill of Prompt Engineering
Publiceringsår
2024
Upphovspersoner
Oppenlaender, Jonas; Linder, Rhema; Silvennoinen, Johanna
Abstrakt
We are witnessing a novel era of creativity where anyone can create digital content via prompt-based learning (known as prompt engineering). This article investigates prompt engineering as a novel creative skill for creating AI art with text-to-image generation. In three consecutive studies, we explore whether crowdsourced participants can (1) discern prompt quality, (2) write prompts, and (3) refine prompts. We find that participants could evaluate prompt quality and crafted descriptive prompts, but they lacked style-specific vocabulary necessary for effective prompting. This is in line with our hypothesis that prompt engineering is a new type of skill that is non-intuitive and must first be acquired (e.g., through means of practice and learning) before it can be used at a level of high quality. Our studies deepen our understanding of prompt engineering and chart future research directions. We conclude by envisioning four potential futures for prompt engineering.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Förläggare
Sidor
1-23
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
2
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Delvis öppen publikationskanal
Licens för förläggarens version
CC BY
Parallellsparad
Ja
Parallellagringens licens
CC BY
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Data- och informationsvetenskap
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenta staterna (USA)
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1080/10447318.2024.2431761
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja