Building shared and coherent theory of change – Lessons learned from Finnish Core Curriculum reform

Building shared and coherent theory of change – Lessons learned from Finnish Core Curriculum reform

Publiceringsår

2023

Upphovspersoner

Sullanmaa, Jenni; Tikkanen, Lotta; Soini, Tiina; Pietarinen, Janne; Pyhältö, Kirsi;

Organisationer och upphovspersoner

Helsingfors universitet

Sullanmaa Jenni

Pyhältö Kirsi

Tikkanen Lotta

Tammerfors universitet

Sullanmaa Jenni Orcid -palvelun logo

Soini Tiina Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Samlingsverk

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A3 Del av bok eller annat samlingsverk

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens redaktörer

Pericles Trifonas, Peter;Jagger, Susan ;

Förläggare

Springer

Sidor

1-15

Publikationsforum

5952

Publikationsforumsnivå

2

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Ja

Parallellagringens licens

Muu lisenssi

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1007/978-3-030-82976-6_20-1

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja

Building shared and coherent theory of change – Lessons learned from Finnish Core Curriculum reform - Forskning.fi