The mediation effects of gratification, performance expectancy and trust on retailing mobile apps continuous use
Publiceringsår
2024
Upphovspersoner
Olaleye, Sunday Adewale; Ukpabi, Dandison; Andreini, Daniela; Salo, Jari
Abstrakt
This research explicates the significance of mobile retail app continuous use to make the online shopping experience more trustful, comfortable, and enjoyable for consumers. The paper employed a quantitative method and collected empirical data from 289 Finnish mobile retail app users. Also, the study used covariance-based structural equation modelling to test the hypothesised relationships with AMOS 22.0. The paper broadens the theoretical and managerial insights into how trust, performance expectancy, and gratification play an active mediating role between effort expectancy, social influence, and continuous use of mobile retail apps. This paper recommends that retailing managers relate the mediation role of trust, performance expectancy, and gratification as a critical means of causing an effect on the mobile retail app's continuous use when reviewing their technology strategy. This paper will influence society by shortening retailing transaction time and promoting sustainable retailing.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Helsingfors universitet
Salo Jari
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Moderpublikationens namn
Förläggare
Volym
23
Nummer
2
Sidor
148-174
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
1
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Företagsekonomi; Medie- och kommunikationsvetenskap
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenade kungariket
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1504/ijmc.2024.136638
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja