undefined

Improving sustainability teaching by grouping and interrelating pedagogical approaches and sustainability competences: Evidence from 15 Worldwide Higher Education Institutions

Publiceringsår

2022

Upphovspersoner

Lozano, Rodrigo; Barreiro-Gen, Maria; D'amato, Dalia; Gago-Cortes, Carmen; Favi, Claudio; Martins, Ricardo; Monus, Ferenc; Caeiro, Sandra; Benayas, Javier; Caldera, Savindi; Bostanci, Sevket; Djekic, Ilija; Moneva, Jose Mariano; Sáenz, Orlando; Awuzie, Bankole; Gladysz, Bartlomiej
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Finlands miljöcentral

D'Amato Dalia

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Sustainable Development

Förläggare

Wiley

Volym

31

Nummer

1

Sidor

349-359

Publikationsforum

67965

Publikationsforumsnivå

2

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik; Miljövetenskap

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Ja

DOI

10.1002/sd.2396

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja