Improving sustainability teaching by grouping and interrelating pedagogical approaches and sustainability competences: Evidence from 15 Worldwide Higher Education Institutions
Publiceringsår
2022
Upphovspersoner
Lozano, Rodrigo; Barreiro-Gen, Maria; D'amato, Dalia; Gago-Cortes, Carmen; Favi, Claudio; Martins, Ricardo; Monus, Ferenc; Caeiro, Sandra; Benayas, Javier; Caldera, Savindi; Bostanci, Sevket; Djekic, Ilija; Moneva, Jose Mariano; Sáenz, Orlando; Awuzie, Bankole; Gladysz, Bartlomiej
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Helsingfors universitet
D'amato Dalia
Finlands miljöcentral
D'Amato Dalia
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Journal
Moderpublikationens namn
Förläggare
Volym
31
Nummer
1
Sidor
349-359
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
2
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Delvis öppen publikationskanal
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Pedagogik; Miljövetenskap
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Ja
DOI
10.1002/sd.2396
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja