Enlivening a place brand inclusively: evidence from ten European cities
Publiceringsår
2024
Upphovspersoner
Lemmetyinen, Arja; Nieminen, Lenita; Aalto, Johanna; Pohjola, Tuomas
Abstrakt
This study contributes to the stream of research investigating the influence of the creative sector on the development of cities and the importance of place branding to local development. Place branding increasingly influences the competitiveness and attractiveness of cities. We examined ten European cities as creative places and how integrating creative economy strategies, social inclusion, and sustainable practices into city branding contributes to differentiation and competitiveness. The current research contributes to the research area by examining certain cities in the context of the creative economy and investigating how, as creative brands, they can be differentiated from their competitors by utilizing inclusive planning of the image of the place.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Förläggare
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
1
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Delvis öppen publikationskanal
Licens för förläggarens version
CC BY
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Företagsekonomi; Övriga samhällsvetenskaper
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenade kungariket
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1057/s41254-024-00362-5
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja