undefined

The temporal development of teachers’ attitudes on entrepreneurship education – A latent growth curve analysis

Publiceringsår

2024

Upphovspersoner

Joensuu-Salo, Sanna; Hämäläinen, Minna; Peltonen, Kati; Raappana, Anu

Abstrakt

This research explores the attitudes of teachers working in Finnish Universities of Applied Sciences (UAS) on the importance and interest of entrepreneurship education and the stability of those attitudes in three years. A longitudinal data of three-waves consists of 204 answers from Finnish UAS teachers. Latent growth curve modelling reveals notable variations in the attitudes among individuals and their long-term stability. Prior entrepreneurship-related training and perceived university support have a positive impact on teachers' attitudes, contributing to their formation, and attitudes tend to persist over time. Our results emphasize the importance of early career support and entrepreneurship training for teachers.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Seinäjoen ammattikorkeakoulu

Joensuu-Salo Sanna Orcid -palvelun logo

LAB-ammattikorkeakoulu

Peltonen Kati Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Förläggare

Elsevier

Volym

144

Artikelnummer

104600

Publikationsforum

68080

Publikationsforumsnivå

3

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Företagsekonomi; Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1016/j.tate.2024.104600

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja