The temporal development of teachers’ attitudes on entrepreneurship education – A latent growth curve analysis
Publiceringsår
2024
Upphovspersoner
Joensuu-Salo, Sanna; Hämäläinen, Minna; Peltonen, Kati; Raappana, Anu
Abstrakt
This research explores the attitudes of teachers working in Finnish Universities of Applied Sciences (UAS) on the importance and interest of entrepreneurship education and the stability of those attitudes in three years. A longitudinal data of three-waves consists of 204 answers from Finnish UAS teachers. Latent growth curve modelling reveals notable variations in the attitudes among individuals and their long-term stability. Prior entrepreneurship-related training and perceived university support have a positive impact on teachers' attitudes, contributing to their formation, and attitudes tend to persist over time. Our results emphasize the importance of early career support and entrepreneurship training for teachers.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Journal
Förläggare
Volym
144
Artikelnummer
104600
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
3
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Delvis öppen publikationskanal
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Företagsekonomi; Pedagogik
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1016/j.tate.2024.104600
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja