How does a school-based intervention impact students’ social cognitions on reducing sedentary behavior over 14 months?
Publiceringsår
2023
Upphovspersoner
Aulbach, Matthias Burkard; Puukko, Sarmite; Palsola, Minttu; Haukkala, Ari; Sund, Reijo; Vasankari, Tommi; Hankonen, Nelli;
Organisationer och upphovspersoner
Helsingfors universitet
Haukkala Ari
Aulbach Matthias Burkard
Palsola Minttu
Hankonen Nelli
Sund Reijo
Puukko Sarmite
Aalto-universitetet
Aulbach Matthias
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Journal
Moderpublikationens namn
Volym
29
Nummer
7
Sidor
1235-1249
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
1
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Öppen tillgång till publikationskanalen
Delvis öppen publikationskanal
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Psykologi; Hälsovetenskap; Folkhälsovetenskap, miljö och arbetshälsa; Sociologi
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1080/13548506.2023.2285734
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja