undefined

How does a school-based intervention impact students’ social cognitions on reducing sedentary behavior over 14 months?

Publiceringsår

2023

Upphovspersoner

Aulbach, Matthias Burkard; Puukko, Sarmite; Palsola, Minttu; Haukkala, Ari; Sund, Reijo; Vasankari, Tommi; Hankonen, Nelli;

Organisationer och upphovspersoner

Helsingfors universitet

Haukkala Ari

Aulbach Matthias Burkard

Palsola Minttu

Hankonen Nelli

Sund Reijo

Puukko Sarmite

Östra Finlands universitet

Sund Reijo Tapani Orcid -palvelun logo

Aalto-universitetet

Aulbach Matthias

Tammerfors universitet

Palsola Minttu

Hankonen Nelli

Puukko Sarmite

Vasankari Tommi

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Psychology, Health & Medicine

Volym

29

Nummer

7

Sidor

1235-1249

Publikationsforum

65695

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Psykologi; Hälsovetenskap; Folkhälsovetenskap, miljö och arbetshälsa; Sociologi

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1080/13548506.2023.2285734

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja