undefined

Investigating learners’ competencies for artificial intelligence education in an African K-12 setting

Publiceringsår

2022

Upphovspersoner

Sanusi, Ismaila Temitayo; Olaleye, Sunday Adewale; Oyelere, Solomon Sunday; Dixon, Raymond A.

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylän ammattikorkeakoulu

Olaleye Sunday Adewale Orcid -palvelun logo

Östra Finlands universitet

Sanusi Ismaila Temitayo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Förläggare

Elsevier BV

Volym

3

Publikationsforum

88832

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Helt öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Data- och informationsvetenskap; Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1016/j.caeo.2022.100083

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja