undefined

Academic self-concept formation and peer-group contagion:Development of the big-fish-little-pond effect in primary-school classrooms and peer groups.

Publiceringsår

2020

Upphovspersoner

Koivuhovi, Satu; Marsh, Herbert W.; Dicke, Theresa; Sahdra, Baljinder; Guo, Jiesi; Parker, Philip D.; Vainikainen, Mari-Pauliina

Organisationer och upphovspersoner

Helsingfors universitet

Vainikainen Mari-Pauliina

Koivuhovi Satu

Tammerfors universitet

Vainikainen Mari-Pauliina Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Journal of Educational Psychology

Volym

114

Nummer

1

Sidor

198-213

Publikationsforum

60222

Publikationsforumsnivå

3

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1037/edu0000554

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja