undefined

Emotionally engaged or feeling anxious and cynical? School experiences and links to school achievement among Finland-Swedish general and special education students

Publiceringsår

2021

Upphovspersoner

Palmgren, Marina; Pyhältö, Kirsi; Pietarinen, Janne; Sullanmaa, Jenni; Soini, Tiina

Organisationer och upphovspersoner

Östra Finlands universitet

Pietarinen Janne

Sullanmaa Jenni

Uleåborgs universitet

Pyhältö Kirsi Maria

Helsingfors universitet

Sullanmaa Jenni

Pyhältö Kirsi

Palmgren Marina

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Social Psychology of Education

Volym

24

Nummer

6

Sidor

1487-1509

Publikationsforum

67253

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Nederländerna

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1007/s11218-021-09664-5

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja