undefined

The development of student teachers’ sense of professional agency in the classroom during teacher education

Publiceringsår

2020

Upphovspersoner

Heikonen, Lauri;Pietarinen, Janne;Toom, Auli;Toom, Auli;Soini, Tiina;Pyhältö, KirsiPyhältö, KirsiPyhältö, Kirsi

Organisationer och upphovspersoner

Helsingfors universitet

Toom Auli

Pyhältö Kirsi

Heikonen Lauri

Uleåborgs universitet

Pyhältö Kirsi Maria

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Journal

Learning

Moderpublikationens namn

Learning: Research and Practice

Volym

6, 2020

Nummer

2

Sidor

114-136

Publikationsforum

82701

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1080/23735082.2020.1725603

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja