Challenges of Religious Literacy in Education : Islam and the Governance of Religious Diversity in Multi-faith Schools
Publiceringsår
2020
Upphovspersoner
Rissanen, Inkeri; Ubani, Martin; Sakaranaho, Tuula
Organisationer och upphovspersoner
Helsingfors universitet
Sakaranaho Tuula
Östra Finlands universitet
Ubani Martin
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Samlingsverk
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A3 Del av bok eller annat samlingsverkPublikationskanalens uppgifter
Moderpublikationens namn
Moderpublikationens redaktörer
Sakaranaho, Tuula; Aarrevaara, Timo; Konttori, Johanna
Förläggare
Sidor
39-53
ISBN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
2
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Helt öppen publikationskanal
Parallellsparad
Ja
Parallellagringens licens
CC BY
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Pedagogik; Teologi
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenta staterna (USA)
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1007/978-3-030-47576-5_4
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja