undefined

Why leave the teaching profession? : A longitudinal approach to the prevalence and persistence of teacher turnover intentions

Publiceringsår

2020

Upphovspersoner

Räsänen, Katariina; Pietarinen, Janne; Pyhältö, Kirsi; Soini, Tiina; Väisänen, Pertti

Organisationer och upphovspersoner

Östra Finlands universitet

Pietarinen Janne

Räsänen Katariina

Väisänen Pertti

Uleåborgs universitet

Pyhältö Kirsi Maria

Helsingfors universitet

Pyhältö Kirsi

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Social Psychology of Education

Volym

23

Nummer

4

Sidor

837-859

Publikationsforum

67253

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Nederländerna

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1007/s11218-020-09567-x

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja