undefined

Gendered pathways from academic performance, motivational beliefs, and school burnout to adolescents’ educational and occupational aspirations

Publiceringsår

2020

Upphovspersoner

Widlund, Anna; Tuominen, Heta; Tapola, Anna; Korhonen, Johan

Organisationer och upphovspersoner

Helsingfors universitet

Tapola Anna

Tuominen Heta

Åbo Akademi

Widlund Anna Orcid -palvelun logo

Korhonen Johan Orcid -palvelun logo

Åbo universitet

Tuominen Heta-Stiina

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Learning and Instruction

Volym

66

Artikelnummer

101299

Publikationsforum

62542

Publikationsforumsnivå

3

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Psykologi; Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1016/j.learninstruc.2019.101299

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja