undefined

Challenging traditional classroom practices: Swedish teachers’ interplay with Finnish curriculum materials

Publiceringsår

2019

Upphovspersoner

Kirsti Löfwall Hemmi; Heidi Krzywacki; Yvonne Liljekvist

Organisationer och upphovspersoner

Åbo Akademi

Löfwall Hemmi Kirsti Orcid -palvelun logo

Helsingfors universitet

Krzywacki Heidi

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En dataartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Journal of Curriculum Studies

Volym

51

Nummer

3

Sidor

342–361

Publikationsforum

60095

Publikationsforumsnivå

3

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Förlagets internationalitet

Internationell

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1080/00220272.2018.1479449

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja