Challenging traditional classroom practices: Swedish teachers’ interplay with Finnish curriculum materials
Publiceringsår
2019
Upphovspersoner
Kirsti Löfwall Hemmi; Heidi Krzywacki; Yvonne Liljekvist
Organisationer och upphovspersoner
Helsingfors universitet
Krzywacki Heidi
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En dataartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Journal/Serie
Moderpublikationens namn
Volym
51
Nummer
3
Sidor
342–361
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
3
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Pedagogik
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Förlagets internationalitet
Internationell
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1080/00220272.2018.1479449
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja