Rethinking Consumerism from the Perspective of Religion
Publiceringsår
2018
Upphovspersoner
Kurenlahti, Mikko Sakari; Salonen, Arto O.
Organisationer och upphovspersoner
Helsingfors universitet
Kurenlahti Mikko Sakari
Östra Finlands universitet
Salonen Arto
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Journal
Moderpublikationens namn
Volym
10
Nummer
7
Artikelnummer
2454
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
1
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Helt öppen publikationskanal
Parallellsparad
Ja
Parallellagringens licens
CC BY
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Pedagogik; Medie- och kommunikationsvetenskap; Teologi; Sociologi
Nyckelord
Anthropocene; Brand community; Consumer culture; consumerism; consumption; digitalisaatio; Digitalization; ekososiaalinen sivistys; implicit religion; Implisiittinen uskonto; Julkkiskulttuuri; Kestävä kehitys; Konsumerismi; kuluttajuus; kuluttaminen; populaarikulttuuri; Religion; secular; Social change; sustainability education; Sustainable development; transformatiivinen oppiminen; uskontososiologia; uskontotiede; ympäristökasvatus
Publiceringsland
Schweiz
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.3390/su10072454
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja