Consistency, longitudinal stability, and predictions of elementary school students' task interest, success expectancy, and performance in mathematics
Publiceringsår
2018
Upphovspersoner
Nuutila, Katariina; Tuominen, Heta; Tapola, Anna; Vainikainen, Mari-Pauliina; Niemivirta, Markku
Organisationer och upphovspersoner
Helsingfors universitet
Tapola Anna
Tuominen Heta
Nuutila Katariina
Vainikainen Mari-Pauliina
Niemivirta Markku
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Journal
Moderpublikationens namn
Volym
56
Sidor
73-83
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
3
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Delvis öppen publikationskanal
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Psykologi; Pedagogik
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1016/j.learninstruc.2018.04.003
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja