undefined

Consistency, longitudinal stability, and predictions of elementary school students' task interest, success expectancy, and performance in mathematics

Publiceringsår

2018

Upphovspersoner

Nuutila, Katariina; Tuominen, Heta; Tapola, Anna; Vainikainen, Mari-Pauliina; Niemivirta, Markku

Organisationer och upphovspersoner

Tammerfors universitet

Vainikainen Mari-Pauliina Orcid -palvelun logo

Helsingfors universitet

Tapola Anna

Tuominen Heta

Nuutila Katariina

Vainikainen Mari-Pauliina

Niemivirta Markku

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Learning and Instruction

Volym

56

Sidor

73-83

Publikationsforum

62542

Publikationsforumsnivå

3

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Psykologi; Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1016/j.learninstruc.2018.04.003

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja