undefined

Special education pre-service teachers' interest, subject knowledge, and teacher efficacy beliefs in mathematics

Publiceringsår

2017

Upphovspersoner

Ulrika Ekstam; Johan Gustav Korhonen; Karin Linnanmäki; Pirjo Aunio

Organisationer och upphovspersoner

Helsingfors universitet

Aunio Pirjo

Ekstam Ulrika

Åbo Akademi

Korhonen Johan Gustav Orcid -palvelun logo

Linnanmäki Karin

Ekstam Ulrika

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Teaching and Teacher Education

Volym

63

Sidor

338-345

Publikationsforum

68080

Publikationsforumsnivå

2

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Ja

Parallellagringens licens

CC BY NC ND

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1016/j.tate.2017.01.009

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja