How does the learning environment in teacher education cultivate first year student teachers' sense of professional agency in the professional community?
Publiceringsår
2017
Upphovspersoner
Toom, Auli; Pietarinen, Janne; Soini, Tiina; Pyhältö, Kirsi
Organisationer och upphovspersoner
Tammerfors universitet
Soini Tiina
Östra Finlands universitet
Pietarinen Janne
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Journal
Moderpublikationens namn
Volym
63
Sidor
126-136
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
2
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Psykologi; Pedagogik
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1016/j.tate.2016.12.013
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja