Educational Data Mining and Learning Analytics in Programming: Literature Review and Case Studies
Publiceringsår
2016
Upphovspersoner
Ihantola, Petri; Vihavainen, Arto; Ahadi, Alireza; Butler, Matthew; Börstler, Jürgen; Edwards, Stephen H.; Isohanni, Essi; Korhonen, Ari; Petersen, Andrew; Rivers, Kelly; Rubio, Miguel Ángel; Sheard, Judy; Skupas, Bronius; Spacco, Jaime; Szabo, Claudia; Toll, Daniel
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Konferens
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A4 Artikel i en konferenspublikationPublikationskanalens uppgifter
Moderpublikationens namn
Proceedings of the 2015 ITiCSE Conference on Working Group Reports, ITiCSE-WGP 2015
Förläggare
Sidor
41-63
ISSN
ISBN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
1
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Helt öppen publikationskanal
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Data- och informationsvetenskap; Pedagogik
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1145/2858796.2858798
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja