What contributes to first-year student teachers' sense of professional agency in the classroom?
Publiceringsår
2015
Upphovspersoner
Soini, Tiina; Pietarinen, Janne; Toom, Auli; Pyhältö, Kirsi
Organisationer och upphovspersoner
Uleåborgs universitet
Pyhältö Kirsi Maria
Östra Finlands universitet
Pietarinen Janne
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Moderpublikationens namn
Volym
21
Nummer
6
Sidor
641-659
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
2
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Pedagogik
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenade kungariket
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1080/13540602.2015.1044326
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja