undefined

What contributes to first-year student teachers' sense of professional agency in the classroom?

Publiceringsår

2015

Upphovspersoner

Soini, Tiina; Pietarinen, Janne; Toom, Auli; Pyhältö, Kirsi

Organisationer och upphovspersoner

Uleåborgs universitet

Pyhältö Kirsi Maria

Östra Finlands universitet

Pietarinen Janne

Helsingfors universitet

Toom Auli

Pyhalto Kirsi

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Teachers and Teaching

Volym

21

Nummer

6

Sidor

641-659

Publikationsforum

68076

Publikationsforumsnivå

2

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1080/13540602.2015.1044326

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja