Pathways to educational attainment in middle adulthood:the role of gender and parental educational expectations in adolescence
Publiceringsår
2014
Upphovspersoner
Bask, Miia; Ferrer-Wreder, Laura; Salmela-Aro, Katariina; Bergman, Lars R.
Organisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Samlingsverk
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A3 Del av bok eller annat samlingsverkPublikationskanalens uppgifter
Moderpublikationens namn
Gender differences in aspirations and attainment:A life course perspective
Förläggare
Sidor
389-411
ISBN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
2
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ingen information
Parallellsparad
Okänd
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Psykologi; Pedagogik; Sociologi
Publiceringsland
Förenade kungariket
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Okänd
DOI
10.1017/CBO9781139128933
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja