undefined

Pathways to educational attainment in middle adulthood:the role of gender and parental educational expectations in adolescence

Publiceringsår

2014

Upphovspersoner

Bask, Miia; Ferrer-Wreder, Laura; Salmela-Aro, Katariina; Bergman, Lars R.

Organisationer och upphovspersoner

Helsingfors universitet

Bask Miia

Salmela-Aro Katariina

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Samlingsverk

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A3 Del av bok eller annat samlingsverk

Publikationskanalens uppgifter

Sidor

389-411

Publikationsforum

50128

Publikationsforumsnivå

2

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ingen information

Parallellsparad

Okänd

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Psykologi; Pedagogik; Sociologi

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Okänd

DOI

10.1017/CBO9781139128933

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja