Exploring children’s aesthetic experiences and collective aesthetic reflection in nature through arts-based methods
Bidragets beskrivning
Väitöstutkimus tutkii pienten lasten esteettisten luontokokemusten, kollektiivisen esteettisen pohdinnan, sekä taidelähtöisten pedagogisten menetelmien mahdollisuuksia vahvistaa ja tukea pienten lasten (3-9 v) arvostusta ja välittämistä luonnosta. Tavoitteena on tuottaa uutta tutkimustietoa ja luoda taidelähtöisiä menetelmiä lasten esteettisen lukutaidon kehittämiseksi ympäristökasvatuksessa.
This PhD study aims to investigate the potential of aesthetic experience and collective aesthetic reflection through arts-based methods for promoting young children’s (3-9 years) consideration and care for nature. In doing so, the goal is to generate new research knowledge and develop arts-based methods for children’s aesthetic literacy within environmental education.
Visa merStartår
2021
Slutår
2023
Beviljade finansiering
Jenny Renlund
71 500 €
Finansiär
Maj ja Tor Nesslingin Säätiö
Typ av finansiering
Avhandling
Övriga uppgifter
Finansieringsbeslutets nummer
E-Nessi_202100303
Vetenskapsområden
Miljövetenskap
Temaområden
Ilmastonmuutos
Identifierade teman
education, pedagogy