Exploring children’s aesthetic experiences and collective aesthetic reflection in nature through arts-based methods

Bidragets beskrivning

Väitöstutkimus tutkii pienten lasten esteettisten luontokokemusten, kollektiivisen esteettisen pohdinnan, sekä taidelähtöisten pedagogisten menetelmien mahdollisuuksia vahvistaa ja tukea pienten lasten (3-9 v) arvostusta ja välittämistä luonnosta. Tavoitteena on tuottaa uutta tutkimustietoa ja luoda taidelähtöisiä menetelmiä lasten esteettisen lukutaidon kehittämiseksi ympäristökasvatuksessa. This PhD study aims to investigate the potential of aesthetic experience and collective aesthetic reflection through arts-based methods for promoting young children’s (3-9 years) consideration and care for nature. In doing so, the goal is to generate new research knowledge and develop arts-based methods for children’s aesthetic literacy within environmental education.
Visa mer

Startår

2021

Slutår

2023

Beviljade finansiering

Jenny Renlund
71 500 €

Finansiär

Maj ja Tor Nesslingin Säätiö

Typ av finansiering

Avhandling

Övriga uppgifter

Finansieringsbeslutets nummer

E-Nessi_202100303

Vetenskapsområden

Miljövetenskap

Temaområden

Ilmastonmuutos

Identifierade teman

education, pedagogy