undefined

The planning and implementation process of Programmatic Advertising campaigns in emerging markets

Publiceringsår

2022

Upphovspersoner

Tiet, Thanh; Karjaluoto, Heikki

Abstrakt

Programmatic Advertising has developed rapidly in recent years and becomes the driver of exponential growth in online advertising. Programmatic Advertising initially involved Programmatic Buying and gradually evolved to include Programmatic Creative. This chapter studies aspects of Programmatic Advertising and its planning and implementation process in emerging countries, especially Vietnam. The results suggest that Programmatic Advertising is leveraged for both long-term brand-building campaigns and short-term direct-response campaigns for different reasons because each campaign objective has different planning and implementation processes.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Karjaluoto Heikki Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Samlingsverk

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A3 Del av bok eller annat samlingsverk

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens redaktörer

Niininen, Outi

Förläggare

Routledge

Sidor

32-45

Publikationsforum

5876

Publikationsforumsnivå

3

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Helt öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Företagsekonomi

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.4324/9781003093909-5

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja