undefined

The mismatch between teaching practices and curriculum goals in Norwegian Home Economics classes:a missed opportunity

Publiceringsår

2021

Upphovspersoner

Beinert, Cecilie; Palojoki, Päivi; Åbacka, Gun; Hardy-Johnson, Polly ; Engeset, Dagrun; Rudjord Hillesund, Elisabet ; Selvik Ask, Anne; Øverby, Nina Cecilie; Nordgård Vik, Frøydis

Organisationer och upphovspersoner

Helsingfors universitet

Palojoki Päivi

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Education Inquiry

Volym

12

Nummer

2

Sidor

183-201

Publikationsforum

70344

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Helt öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Parallellagringens licens

CC BY NC

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Publiceringsland

Sverige

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1080/20004508.2020.1816677

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja