Public Relations
Publiceringsår
2021
Upphovspersoner
Valentini, Chiara
Abstrakt
This volume offers a compilation of key classical public relations theories and theories for public relations, as well as key models and concepts. These will be presented, explained and critically discussed to offer the reader an understanding of the theoretical and practical contribution of public relations as an applied communication science.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Redaktionsarbete
Moderpublikationens typ
Samlingsverk
Målgrupp
Vetenskaplig
Kollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
C2 Redigerad bok, samlingsverk, konferenspublikation eller specialnummer av en tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Förläggare
ISSN
ISBN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
2
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Företagsekonomi; Medie- och kommunikationsvetenskap
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Tyskland
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1515/9783110554250
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja